Sunday, December 6, 2009

Nukilan Sulung

dingin di pagi hari ini sangat menyenangkan..belakangan ini tanah jauhari ini sering dicurahi mutiara bak prisma di bawah iradah yg Di atas. kelapangan shinju diisi dengan mencoret nukilan sulung pada kertas maya ini setelah sekian lama mengimpikan utk mewujudkan blog ini. Ah...... rasa rindu ini kerap muncul dan kini muncul lagi!! wahai Tuhan yg memiliki cinta dan Maha Mencintai sungguh aku mencintai dia keranaMu!! memorabilia silam bertandang tatkala mendengar potongan hadis, Almar' u ma'a man ahab-seseorang itu (kelak pada yaumul hisab) akan bersama dgn siapa yg  dicintai- semakin mengganas gulungan hempasan ombak kerinduan ku kepadanya pabila mendengarkan hadis ini! siapa yg tidak mahu bersamamu pada hari itu?! ku lakarkan lukisan rindu ini buatmu wahai kekasih yg ku kasihi dan dikasihiNya..

pada tangisan atau jua pada air mata hadir rasa yg tak bisa kulari darinya
lukisan rindu yg terlakar di wajahku
hadir dari hati yg dihimpit perasaan
dirimu ku rindu oh kekasih Allah
walau kita tak pernah bersua
mengalir mutiara suci di pipiku sambil dibibirku berselawat mengingatimu
kerinduan bertamu tak bisa lagi ku bendung 
hanya bisa ku luah dgn kata bermadah
ku harapkan rahmat Allah ku harapkan syafaatmu agar bisa ku bersamamu
oh Rasulullah..
ku baca sirahmu ku hayati kata-katamu
betapa indah akhlakmu betapa erat ukhwahmu dan sahabat
ku andaikan diriku berada di sisimu namunku langsung terpana betapa
HINANYA AKU DISAMPINGMU!!!
aku yg byk berdosa mengharap maghfirah Allah..
aku malu padamu duhai Rasulullah!
lukisan rindu padamu penuh berwarna
ya Rasulullah ya Habiballah,
~Are buddy-lukisan rindu~
ya Muhammad bin Abdullah kaulah yg ku rindui...... Ya Wadud, ku mohon agar engkau tidak memalingkan aku dari cinta ini. sesungguhnya Kaulah yg  paling aku cintai. aku mencintai Rasulullah kerana kau mencintainya.






No comments:

Followers