Tuesday, June 15, 2010

Redha kah aku??

bismillah..
result da lame kua bulan lepas tapi baru tadi shinju berpeluang utk check sbb baru usai bayar saman..shinju punya kad matrix hilang, jadi terpakse buat internet banking guna cimb clicks..alhamdulillah, result sem ni setimpal dgn usaha yg xseberapa..maka, resultnya pn jua jadi xseberapa...sekarang ni perasaan berbaur...mcm redha, tapi rasa sedih..knp sdeih?? xredha ke shinju atas keputusan Allah?
bukankah Allah itu bersifat al-wakil.. al-Wakil ialah zat yg mengurus hambaNya dgn kebaikanNya, tiada akan menyianyakan dan menimpakan kemudharatan,bahkan dia akan menunjuki jalan kemaslahatan.
"biarkanlah Allah utk berbuat sekehendakNya, kita berposisi sebagaimana Allah memposisikan kita, kita redha dan senang dgn ketetapanNya, .... ya Allah, apa yg kau takdirkan buatku, aku senang menerimanya aku yakin, Kau tidak akan melantarkanku dalam kemudharatan...ya Allah, semoga ujian ini menjadi wadah utk aku lebih dekat dgnMu, menambahkan kecintaanKu dan pengharapanku kpdMu..."

teman, doakanlah shinju agar lebih lurus niat utk menambah ketaqwaan kepada Allah....
PESANAN BUAT SHINJU TERPILIH -semoga Allah senantiasa mencintaimu..-
*belajar krn Allah
*fokusss dalam study
*tlg la rajin3 belajar...pleaaaaaasssssssssssssseeeeeeee.....tinggalkn sgala kemalasan....nk jadi ape ni?
*redha la dgn ketentuan Allah
*lain syakartum laazidannakum. wa lain kafartum,  inna azabi lasyadid
*Allah pesan, bersyukur...nnt Allah tambah nkmat..jgn kufur (xredha) krn azab Allah itu sgt keras...xtertanggung..
*redha maknanya kena usaha kasi lebih cemerlang lagi sem dpn!!!

3 comments:

inniakhofullah said...

sabar ukhti~

semua pun Allah yg aturkan, kan?

kekadang usaha kita tu x menjamin apa2 pun, sbb kun fakun, kan? bleh je kalu Allah nak uji kita dari cm2 segi.

contoh cm kita dah blaja pulun hbis,pastu Allah bg kjayaan. takut kita berkeyakinan, sbb usaha kita kita bjaya,buKan sbb rahmat Allah. kan ujian ni.

contoh lagi, kita blajaq relax je, tp Allah bg kjayaan. dia bleh jd dua, mungkin Allah nak uji tahap kesyukuran kita, dan mungkin juga ujian istidraj. bagi ana, ujian istidraj sangat berat. sbb istidraj itu adalah apabila kita mendapat mcm2 kejayaan dan kesenangan dunia, meski kita kufur. dan ujian istidraj hanya akan menjauhkan seseorang dr Allah, bukan mendekatkan.

dan terkadang, kita dah blajaq pulun habis, tapi Allah uji dgn kegagalan. Kenapa? Allah nak uji kesabaran kita. dan Allah nak buktikan Allah berkuasa atas segala sesuatu. dan mungkin ujian supaya hati lebih dekat dgn Allah.fitrah manusia, terantuk baru terngadah. tapi better begitu daripada terhantuk tapi x mengambil ibrah dari hantukan yg Allah takdirkan..



ana pun cuak gak dgn exam sem 2 ni.

huuuuu..

sungguh, tapi biarlah Allah tentukan.

wah3. hebat sahabat ana ni ye masa skolah.
insyaAllah teruskan yg baik
wallahualam~

p/s " feewit. cun gmbar!

shinju said...

jazakillah khairan jaza' ukht atas nasihatnya...ada banyak benarnya kata2 anti itu...ya Allah takutnya kalau kenikmatan yg Allah bagi tu berupa istidraj..naudzubillah...indahnya bila kita begitu rapat dgn Allah...indahya jika kita bnr2 merasakan Allah adalah kekasih...bagaimana utk meraih kembali rasa ini ?
**sume sudah tinggal sejarah..semoga sejarah ni menambah ghirah ana nk blaja..

adeq said...

phewiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt..weet2...woot2.. -x betul dah aku nhe-

Followers