Saturday, July 3, 2010

reunion

sudah update!

alhamdulillah 30 jun yg lepas shinju telah menghadiri reunion sekolah rendah..seronok dapat jumpa kawan2 lama...masing2 da byk berubah...dulu masa kecik2 sume selekeh..pakai tudung pn senget2 lagi..tapi kini, masing2 sudah dewasa, kemas menghias diri. pada mulanya shinju berat hati juga nk pergi ke reunion tu sebabnya, takut dakwah terfitnah..maklumlah kan bercampur lelaki dan perempuan dalam satu majlis dan shinju pula bertudung labuh. jadi, kononnya merasakan diri ini masih tak kuat utk bersama mereka kerana bimbang dakwah terfitnah(alasan utk tidak menyampaikan dakwah sebenrnya ni). kemudian selepas PSN tempoh hari, seblum reunion shinju ada baca balik nota yg dicatit sewaktu pengisian seorg al-akh yg menyatakan bahawa dakwah ini tidak semesti selalunya dibuat secara fardhiah.hanya tuju kepada org2 tertentu sahaja. jika ini berlaku maka, dakwah akan nampak ekslusif. sekali sekala dakwah itu perlu dilakukan secara ijtima'.libatkan diri dgn masyarakat. mereka yg didekati secara dakwah ijtima' ini xsemestinya perlu dihalaqahkan. tetapi, kita boleh perbaharui tahapannya dari semasa ke semasa. berbalik kepada reunion tempoh hari, shinju merasakan mungkin jika ada lagi reunion2 yg akn dtg, shinju cuba utk menghadiri kerana ini antara lain merupakan cara utk kita mendekati masyrakat. dan juga menambah kematangan. -(pendapat peribadi)- mungkin pada entry kali ini shinju akn berkongsi sedikit pengalaman pertama shinju menghadiri majlis seperti ini sejak ditarbiyah di matrix. secara keseluruhan ok je. tapi persediaan iman utk ke majlis seperti ini utk kali2 yg seterusnya harus lebih mantap! alhamdulillah sebelum ke reunion tu shinju sempat buat bookmark sbg tanda kenangan n sebagai sarana utk kita sentiasa saling berhubungan. dan di tuliskn sedikit di situ sepotong hadis. buat pedoman bersama. kita terus masuk ke cerita semasa majlis berlangsung. kelakarnya la...mula2 dtg rasa agak janggal sebab permpuan xramai. lelaki ramai sgt2..3kali jumlah perempuan kot. tapi xlama selepas kekakuan merajalela, shinju pon join kelompak kwn2 perempuan ni..shinju kenal sumenye cuma ye la 9 thn xjmpe, tu yg kekok ckit nk bersembang. tapi da lama2 ok je..mcm2 la kisah2 lama disngkap kembali..dan tgh2 sibuk bersembang, ada seorg rijal ni dtg kt kitorg..shinju membelakangkan dia, jadi shinju xcuak la sgt..shinju knl dia..dulu pnah sekelas waktu darjah 3 klau xsilap.tp shinju xlyn dia sgt. bila kwn kenalkn, shinju pndg sekilas je..dgn sume rijal kat situ pn shinju wat camtu. xberani pandang lama2. malu lerrr....shinju dgr je ada org(rijal) pnggil2 shinju. tp shinju wat xdgr je..bkn sombong ea tp malu lerr...shinju kenal korg sume..shinju igt nama korg2..cuma xberani la lagi nk bertegur. nanti la inshaAllah andai ada kesempatan ketemu lagi pada reunion yg akn dtg, inshaAllah shinju kuatkn diri utk berbual. di kesempatan ini juga shinju mengucapkn sekalung terima kasih kepada penganjur dan rakan2 yg menjayaka reunion ni! semoga persahabatan lebih erat dan kukuh selepas ni! xla dinamakan satu keberjayaan reunion itu andai ianya berakhir dgn pertelingkahan dan menjauhkan hubungan sesama kawan...ok kawan?! maaf dipinta andai ada yg terasa hati dgn perlakuan dan perkataan yg shinju tuturkan..sekian..

 ni la bookmark yg shinju bagi kat dorg...tapi original bkn camni...top secret tu yg di highlight kan..

2 comments:

ana insyirah said...

salam ukht shinju.perkongsian yang menarik.

ana nk tnye psl bookmark tu,ant buat mcm mane?pakai kertas kaler2 ke ant liminate ke cmne?soalnya ana ni x brpe nak kreatif ler..

jazakillah

~akhwat kerdil~

GMS said...

waalaikumsalam...time kasih..curhat je... bookmark tu ana guna photoscape...sng sgt2...2minit da siap. lepas da siap kat photoscape, nk copy byk2 buat kt microsoft publisher. ana printout gne A4 putih je..tp print kaler la.. so far ni je la yg pling sng ana buat...

Followers