Monday, October 11, 2010

istimewa buatmu

bismillahirramanirrahim
tika ini hati ku sgt merindukanmu...terima kasih atas taujih anti! ya Allah teguhkanlah kesabaranku..buatmu mujahidahku terima kasih atas kesabaranmu memahamiku selama ukhwah ini terjalin...anti la yg pling faham ana..pling sabar dgn kerenah2 ana yg terkadang buat anti risau...selalu buat anti nanges..selalu merajuk..selalu memberontak..selalu pentingkan study...selalu tanya soalan2 yg menyakitkan hati...terima kasih atas segalanya yg anti ajarkan ana sepanjang pertemuan ana dgn anugerah x ternilai ni..-tarbiyyah-
teristimewa buatmu ukhti S....terimalah segunung kerinduan dariku...bisikan hatiku kpdmu dlm lagu ni..
ukhti S..ana sayang anti...jazakillah coz take care ttg ana...ana juga tinggalkan anti dgn Allah..Allah sebaik2 pemelihara allah sentiasa bersama anti..walaupn jarak memisahkan kita namun rabitah hati ttp mendekatkan hati2 kita...jazakillah utk sgalanya..
Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan
 Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

(*) Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan
 Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Ulang (*)

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman


Sumber http://www.hijjaz.com.my

  
di sini segalanya bermula

  
teruskan perjuangan wahai saudara2 ku yg sama2 ditarbiyyah..x kira apa yg berlaku...bersabarlah..yakinlah ada hikmah yg tersirat.. Ya Allah singkapkan hikmah di sebalik takdirMu ini buat kami

11 comments:

adeq said...

weh..sapa nhe?jeles nhe..hoh ~

GMS said...

ala adeq...xmo la jeles2...dia la....xkan xdapat agak kot..k da tau diam3 suda~

Zunnur said...

Allah memberi kita kemanisan suatu waktu dulu.. yang membuat hati sangat rindu untuk merasa lagi detik2 seperti itu..

buat adikku, bersabarlah kerana dugaan saat ini pasti akan mencipta kemanisan dalam hidup.

bak kata Kh Rahmat:
"Antum ingat, setiap marhalah itu ada rijalnya, jadi setiap marhalah itu ada masalahnya.. jadi kita masing-masing ada cobaan dari Allah Swt. Begitu juga dakwah kita..
ubatnya adalah kesabaran,keikhlasan antum, pengorbanan teman2,.. dan kita kembalikan assolah dakwah ini, kita gapai dakwah ini, kita cembrung dakwah ini, kita habis-habisan dakwah ini, kerana apa, kerana kita ingat kata Allah, kita ingat kata Rasul."

GMS said...

jazakillah khairan jaza' kak zunnur! subhanallah! terharu ana dapat kunjungan dari akak...ana baru je ptg tadi cari no akak nk contact...terus je akak dtg menjengah di blog ana...subhanallah masih kuat barangkali rabitah hati itu...ana rindu kat akak...time kasih atas segala yg akak beri spanjng perjalanan ni...kak, ana nk copy video2 mase reunion tu blh x?akak smpan lg x?

adeq said...

eh zunnur..................................................................................................................................................................

kekasih awal tiada akhirnya ~ aku kangen kamu deh..ngertikah..huhu..

Zunnur said...

no akak 019-641 4019, kontek la anytime, but lebih selesa dgn emel jer, insyaAllah akak akan balas..

sekali kita melepasi detik2 terindah dalam hidup ini, ianya tinggal menjadi "kenangan".. namun itulah yang menjadikan hidup kita terlalu istimewa-

"kerana itu adik-adikku, hargailah fasa2 yang antum lalui sekarang, kerana ia akan cepat berlalu pergi menjamah kedewasaan"

adeq said...

wah3...berani habis letak no fon di khalayak..

akak bila free?jom jalan..hehe..bila lagi nak bawak saya nhe ~

Anonymous said...

salam...sinju si mutiara..salam sayang dari rakan2 hq..
Ya Allah tolong beritahu dia
aku ingin berikan dia sesuatu..maka izinkanlah.aku tidak menghrpkan apa2 makaprmudhkanlh..aku cuma ingin dia gembira.mkbulkanlah..YaAllah..
tolong beritahu dia tiada apa dapatku persembahkan..
ibadatku pun tak seberapa..ilmu ku yang tak seberapa..hanya sedikit tanda kasih sayang.sesama manusia di dunia,maka redhalah ya Allah sampaikanlah..ya Allah berikan dia kekuatan andai dia lemah..jadikan masalah sebagai batu loncatan dalam perang syiar..sampaikanlah Ya Allah..aku tidak mampu sampaikan..sygku sygmu krn Allah..

GMS said...

anon; waalaikumslam...sampaikan jua kembali salam sayang ana pada rkn2 hq yg lain. ameen ya robb atas sekalian doanya. moga kasih sayang itu berpanjangan hingga kelak kta berjumpa di jannahNya andai Dia sudi menerima. ana jua sayang anti..actually ana xberapa sure sape ukht anon ni. tapi rase2 mcm akhwat UPSI..yg penting bukan ukhti S.

GMS said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Artikel ini sangat menarik, terutama karena saya sedang mencari pemikiran tentang hal ini Kamis lalu subjek..

Followers