Thursday, December 30, 2010

sanah helwa!!

bismillahirramanirrahim

kembarku


buatmu ukhti yg ku sayangi, lagu ini ana tujukan kepada ant...teman, kawan, sahabat, akhwat yg selalu ana rindui..jazakillah khairan jaza' ats ingatan tulus ikhlas ant di hari kelahiran kita pada hari ini..buatmu, ukhti Raja Noor Suria binti Raja Ramli, selamat hari lahir! moga kita bisa ketemu lagi..

Celebration di KMK


masih ingat lagi malam 29 disember itu? hari yg genting..exam semakin mendekat..ant pinjam laptop ana, pastu konon2 la kata laptop ana kena virus, tak boleh nak on, sebenarnya ana dah suspek sesuatu dari gaya penyampaian ant dan shikin..hehee..surprise tak jadi la...haha..detik 12tgh malam, berdatanganlah akhwat2 yg di sayangi ke bilik ana.. masih dalam simpanan ana video pada malam itu...so sweet moment!
masih ingat kad ucapan ni? di tampal kat notice board kat masjid khulafa ar-rasyidin, KMK

yana yang buat kad ni. sangat indah perkenalan di sana. moga ukhwah yg terjalin berpaksikan redha Allah semata, dan moga menjadi peneman ke jannahNya..-hidup geng matrix semalaysia batch 06-07-!!

Terima kasih!!

buat sahabat2, dan kaum keluarga yang menyampaikan ucapan ulang tahun kelahiran buat shinju, melalui facebook, ym, sms, email dan blog, terima kasih banyak-banyak! terima kasih atas ingatan.. buat abang dan kakakku, yang berhempas pulas mengenakan shinju kat fb mlm tadi, TERIMA KASIH diucapkan! -zierah n wansan-  terima kasih ye...da 3tahun lamanya tak mendapat hadiah dari kalian! huhu....

1st caller

buatmu, ukhti yg dicintai fillah inshaAllah, jazakillah khairan jaza' sebab sanggup menunggu detik 12am utk wish ana melalui telefon. ana tau ant penat kan..hari ni pun ada kelas pagi..i'm really appreciated it! sangat sayang ant!! doakan impian ana, yg ana cakap ngan ant malam tadi..

Berbanggalah!

buat insan yg bernama mummy, terima kasih kerana melahirkanku! tahniah kerana menyambut laboring day 2 hari berturut-turut! esok laboring day iwan pula.. kepada abangku, wansan anda patut berbangga kerana PM mengisytiharkan hari lahir anda sebagai PH tahun ini! wow!!! very impress!!! balek le johor!!cuti lame..
"insan yang TEGUH..menjadi contoh buat diri"

Harapanku

moga pada umur ini, shinju akan lebih kuat menghadapi hakikat kehidupan, dan terus diberi kesabaran yang tinggi dalam menghadapi hidup yang sangat banyak komplikasinya, terutama bila bawa kereta..-pearl doakan ye- semoga study juga akan lebih gencar seiring dengan dakwah dan tarbiyyah! moga mutarabbi yang ada jua sama-sama kita terus meningkat kefahaman tentang islam dan seterusnya membuahkan amal islami yang banyaknya lantaran kefahaman itu..inshaAllah..

ingatan buatmu palestina

buat saudara saudariku yang telah terlupa sejenak tentang khabar saudara seakidah kita dibumi palestin yg sedang bergolak, sama2 kita mendoakan kemenangan dan kesabaran buat tentera2 Allah yg berjuang bermati-matian di sana demi mendaulatkan agama yang suci ini! perjuangan kita di sini adalah memfaqihkan diri akan ilmu tentang islam..(9:122) walaupun kudrat kita tak mengizinkan kita berjuang secara fizikal di sana, namun perjuangan menyedarkan saudara seakidah di sekeliling kita akan kepincangan yang berlaku di palestina, bumi barakah akan menjadi bukti bahawa kita turut sama dalam perjuangan menegakkan agama yang haqq ini..inshaAllah..viva palestina!!!! BANGKITLAH AYUHAI MUJAHIDUN!! SEDARLAH DARI KELENAANMU WAHAI PEMUDA PEMUDI HARAPAN AGAMA!! sejenak mencerna di sini

sekian...masih tak dapat kek lagi ni...

12 comments:

adik said...

sanah helwa wat k.shinju untk kali y ke 4..
ngee~

Unknown said...

huhu..jazakillah khaeyr kali ke4 jugak kepada adik..hehe....sanah helwa buat ukhti suria sekali...

inni said...

sama dengan suria? so sweet!
suria, sanah helwa~

nak hadiah dari sini ke?
hari tu dah bagi dah.
huhu. insyaAllah. tapi ana x janji.
kalau terlupa naseb le.

n mana tahu xsempat pun nak balik.

lg pun lagu ni kata,
"walau tanpa madah dan hadiah, namun cukup untukmu sekadar ucapan"

:P

adeq said...

sanah helwah.oh padanlah kamceng ngan suria dia tuh.hohohoho.

Anonymous said...

arrrgghhh.....yg i adiahkn bju kurung kat u tu aper? advanced lg i bagi tau!

Unknown said...

inni: ala tu bukan ana yg cakap..tu encik pyan saujana yg cakap..hehe...ana mau deh hadiah dari sana...

adeq: jazakillah khaeyr!!hehe...mmg kamceng... kembar la kate kan..

zierah: oh ye!! terlupe!! ant pn x cakap tu hadiah bufday...hehe..neway, jazakillah khairan jaza' buat kakakku nazirah nordin atas hadiah baju kurung pahang kaler purple..wane kegemaranku!!

Anonymous said...

egegegeg......humph! my pleasure!

adeq said...

pergh nak jugak hadiah dari sana.

adeq said...

eh gambo ibu mertua n kakak mertua di sini.heheh apa khabat kakak..

adik said...

klakar lah akk ni..y mne 1 ni sbenornye..hehe

Unknown said...

sihat alhamdulillah adeq...adeq nk hadiah dari sana tu dari mana maksudnye? ^_^
adik: ape nye yg klako? yg mane 1 pe?

budak gaza said...

aini..sanah helwah y ke 20..
semoga panjang umur, murah rezeki, jika itu y terbaik dari NYA..
untuk suria jugak..sanah helwah..i miss the moment..

Followers